organon

O projektu - stručný popis

Název projektu: ORGANON V.
Seminář o didaktice a metodice výuky logiky se zvláštním zřetelem na využití didaktického softwaru

Hlavní cíl:
Seznámit vyučující úvodních kurzů logiky na vysokých školách České a Slovenské republiky s dostupným didaktickým softwarem pro výuku logiky, zmapovat jejich zájem o tento typ pomůcek, zkonzultovat s nimi jejich zkušenosti s používáním tohoto softwaru včetně návrhů pro jeho další vývoj.

Dílčí cíle:
1) Organizace semináře věnovaného problematice výuky úvodních kurzů logiky na vysokých školách se zvláštním zřetelem na možnosti využití didaktického softwaru za účelem:
     » Představit různé didaktické softwary a webové aplikace vytvořené přímo pro potřeby úvodních kurzů logiky (publikované, dostupné na internetu či vyvíjené na univerzitách) včetně výměny zkušeností s využíváním těchto pomůcek přímo při výuce.
     » Zmapovat zájem vyučujících o tento typ pomůcek, jejich potřeby a návrhy pro další vývoj a implementaci (překlady) softwaru tohoto druhu
2) Vydání sborníku s příspěvky prezentujícími jednotlivé druhy didaktických softwarů a jejich metodiky včetně ukázek na CD.
3) Vyhodnocení výsledků semináře pro další projekty věnující se vývoji či implementaci (překladu) didaktického softwaru pro výuku logiky.

Stručné zdůvodnění projektu:
Povinné kurzy logiky jsou v současné době zařazeny v celé řadě studijních plánů různých oborů. Zpravidla se jedná o úvodní jednosemestrální kurz s dotací 2-4 vyučovací hodiny týdně pro velké množství studentů. Úspěšné absolvování těchto předmětů předpokládá poměrně velký podíl samostudia, neboť spočívá v samostatném řešení úloh, což vysokým způsobem zatěžuje vyučující, kteří musí příslušné úlohy nejen kontrolovat, ale především se studenty konzultovat. Přitom povaha těchto úloh i problémy, se kterými studenti chodí na konzultace nejčastěji, jsou takového charakteru, že je lze bez problémů převést do automatické podoby, takže volba vhodného didaktického softwaru by přispěla k vyšší efektivitě samostudia studentů a zároveň by přinesla značnou časovou úsporu vyučujícím. Seznámení s různými již hotovými softwary tohoto druhu a výměna zkušeností z jeho používání by vyučujícím pomohly zorientovat se v poměrně široké a ne zcela dostupné nabídce a učinit v tomto směru vlastní rozhodnutí.
O projektu
Úvodní stránka