Kudy do dedukce:
Logické hry jako úvod do výuky kalkulu

Mgr. David PELIKÁN
Katedra filosofie, FF-ZČU v Plzni
david.pelikan@seznam.cz



Abstrakt

Výuka kalkulu, pokud se přednáší, je pro studenty asi nejobtížnější částí úvodních kurzů logiky. Zdá se, že to je zapříčiněno zejména tím, že většina studentů má problém se syntaktickými pravidly, za kterými nevidí žádné opodstatnění. Pro studenty je pak obtížné nalézt a pochopit proč se kdy jaké pravidlo použije. Tento příspěvek se pokouší nadnést diskuzi, zda je možné použít jednoduché logické hry, která by studentům pomohla procvičit si čistě syntaktické zacházení s posloupností znaků. Takovéto cvičení by pak mohlo studenty přivést nenásilnou formou k použití a lepšímu pochopení formálního kalkulu.

Prezentace

Článek ve sborníku